שבועיים בלבד לאחר שהעלתה את מחירי גרסאות טסלה מודל 3 המשווקת בישראל, מודיעה שוב טסלה על עליית מחיר, הפעם בשיעור חדשל  כ-8%. מדובר בעליית מחיר נוספת בשורה ארוכה של "עדכוני מחיר" אותם ביצעה היצרנית מאז הדגם הושק בישראל לפי כשנה. מאז הושקה בישראל, מחיר מודל 3 עלה בכ-25%. נזכיר כי רק לאחרונה טסלה מודל 3 הוכרזה כזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022' ע"י מגזין אוטו.

טסלה מודל 3, מחירים
מחיר גרסת ההנעה האחורית עומד כעת על 224,659 שקלים המהווים עליה של כ-16,200 שקלים. מחירה של גרסת הטווח הארוך מתחיל כעת ב-271,079 שקלים, כ-18,000 שקלים יותר מבעבר. מחיר גרסת הביצועים נקבע כעת על 298,932 שקלים, כ-18,200 שקלים יותר מבעבר. נציין כי עליית המחיר מגיעה ללא שינוי במפרט כלי הרכב ככל שניתן ללמוד מטסלה.

הפתעה: שבועיים בלבד לאחר עליית המחיר הקודמת, מחיר טסלה מודל 3 2022 שוב עולה
צילום: עזרא רפאל

אספקה בעוד כשנה
עליית המחיר מגיעה על רקע המשברים המרובים (קורונה, שבבים, המלחמה באירופה) המשפיעים על תעשיית הרכב. אילון מאסק צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי טסלה וחברת ספייס-X חוות לחצים אינפלציוניים במחירים של חומרי הגלם והלוגיסטיקה, וזה אולי מסביר חלק מהבחירה להעלות את המחיר בחדות.

בישראל חלק מהמכוניות שהיו מתוכננות למסירה בפברואר נדחו לחודש מאי, לקוחות רבים קיבלו הודעה על כך זמן קצר לפני שהיו אמורים לקבל את כלי הרכב החדשים. מי שיזמין כעת טסלה חדשה יגלה כי מועד האספקה הקרוב ביותר לדגמי ההנעה האחורית והטווח הארוך הוא בפברואר 2023, אלא אם בוחרים בכמה תוספות יקרות אז האספקה היא לחודש נובמבר. גרסת הביצועים זמינה בינתיים בחודש מאי הקרוב.